NBS Nordic
Leverandør

Hudevad Radiator Design - derfor blev vi en del af NBS Nordic

Hudevad Radiator Design går tilbage til 1936, men blev i 2018 solgt til britiske Stelrad Radiator Group og fungerer i dag som én virksomhed med 2 forskellige brands – Hudevad og Stelrad.

Hudevad Radiator Design går tilbage til 1936, men blev i 2018 solgt til britiske Stelrad Radiator Group og fungerer i dag som én virksomhed med 2 forskellige brands – Hudevad og Stelrad. Vores fokus i virksomheden er blandt andet lønsomhed, produktionsoptimering og strømlining. Vi udvikler også specialløsninger, og rådgiver også inden varmeoptimering, form og farvevalg.

Én virksomhed men med 2 forskellige brands

Hudevad og Stelrad har dermed to ben at stå på. Det ene ben – Stelrad - producerer radiatorer til standarddelen af markedet, som primært består af grossister og installatører, som bruger standard panelradiator i deres projekter. Det andet ben, er vores Hudevad-produkt. Det er et specialprodukt rettet mod arkitekter og ingeniører. Her er der særligt fokus på nybyggerier eller renoveringer, hvor man bl.a. ønsker specielle radiatorløsninger eller der skal udvikles løsninger, som kan bidrage til at løse forskellige udfordringer, man kan have i byggeriet.

Vores Hudevad-produkt henvender sig særligt til arkitekter og ingeniører, og vi har kan vi tilbyde en lang række forskellige produkter der er specielt velegnede til brug i byggerier, der har ændret form, facon samt i måden vi installerer radiatorerne på. Derudover lever vi op til de specielle krav eller ønsker der kan være fra arkitekter og ingeniører samt de generelle krav der er i selve byggeriet.

”Vi valgte at blive kunde hos NBS Nordic fordi vi ser en generel tendens i markedet, hvor vi ser at alt bliver mere datadrevet, og vi ser et stort behov for at levere både meget og mere sammenhængende data på tværs af de utrolig mange produkter, som vi har. – Jesper Friis, adm. Direktør i Hudevad”

Derfor valgte vi at bruge NBS Nordic-platformen

Vi har mere end forskellige 80-70 produktlinjer, og det er en stor mængde af data, som vi skal samle og tilbyde markedet inden for arkitekt- og ingeniørbeskrivelser. Her tilbød NBS Nordic en platform, hvor vi kunne samle data fra vores to varemærker.

”NBS Nordic er en platform hvor vi kan vise det meste data, ét sted. Men, hvor vi også har mulighed for at optimere og vedligeholde data løbende. Desuden er NBS Nordic gode til at udvikle nye værktøjer som taler ind i fremtiden, såsom EPD-værktøjer, BIM-værktøjer osv. - Jesper Friis, adm. Direktør i Hudevad”

Vi har særligt brugt platformen til at samle det meste produktdata ét sted. Når vi laver radiatorer, så har vi en hel masse forskelligartede data, som henvender sig til forskellige målgrupper, og her har NBS Nordic-platform tilbudt værktøjer, hvor vi kan samle det hele under en kam.

Derudover har NBS Nordic-platformen forskellige væsentlige ydelser indbygget, som vi gør brug af f.eks. Molio-tekster, beskrivelsestekster samt BIM-værktøjer hvor vi kan lægge det hele ind samme sted og hermed give vores kunder mulighed for at få et samlet overblik over filer og opslags-værktøj.

”NBS Nordic har giver os overblik i forbindelse med specifikation af vores produkter, da vi - når produktet bliver beskrevet aktiv - kan gå ind og se hvilket projekt, firma og kontaktperson osv. der har benyttet produktet i en beskrivelse. - Jesper Friis, adm. Direktør i Hudevad”

På den måde kan vi følge op, se hvilken byggesag vores produkt er blevet brugt i og hvordan vi kan gøre det endnu mere relevant. Ved at være på platformen viser vi de dokumenter, som kunderne kan søge på. Men vi vil også gerne forsøge at gøre os endnu mere relevante over for kunden. Det hjælper os til at tracke projektet hele vejen igennem byggefasen, da vi jo får informationen meget tidligt, om hvornår beskrivelsen er sket i forhold til tilbudsfasen osv.

NBS Nordic hjælper vores projekt-håndtering

NBS Nordic-platformen har hjulpet os med vores projekthåndtering og overblik, da vi har en projektkonsulent tilknyttet. Her har platformen hjulpet hende med at skabe overblik over data og samlet alt relevant produktinformation et sted.

Vores egen hjemmeside bliver hurtig meget bred, da vi henvender os til utrolig mange interessenter, hvor vi med NBS Nordic-platformen kan samle det hele mere centralt. Når vores projektkoordinator og marketing samarbejder omkring målgruppen - og kan bruge det relevante data - får vi et ret skarpt fokus på vores interessenter.

Vi er meget datadrevene og har meget dokumentation, og jeg vil klart anbefale, at man kan samle al dokumentation. Med relevant dokumentation mener jeg især Molio-tekster osv. Det kan være enormt tidskrævende og lidt besværlige og komplekst for os at forstå. Det er her NBS Nordic-platformen hjælper os med at få det lavet i en god struktur og i en ramme som er nem at opdatere.

 

Her tilbydes der en platform, hvor vi har mulighed for at ramme interessenter utroligt skarpt sammenlignet med blot at benytter egen hjemmeside - eller bruger andre platforme som ikke er så præcise i forhold til målgruppen. Vi bruger derfor aktivt værktøjerne i platformen i forhold til at ramme vores relevante målgruppe.

Når man arbejder med byggesager og byggematerialer kan det være en lang proces fra den tidlige beskrivelsesfase, til man når den ”endelige” tilbudsfase og selve installationsfasen.

Jeg tror at folk fra alle sider af et projekt skal have tålmodighed med implementering af produkter i en projektplatform. Og hertil vil jeg sige, at udviklingen af platformen er vigtig. Med NBS Nordic ved vi, at vi har en platform, hvor vi kan samle alt data et sted. Det ved jeg er vigtigt for os nu, men det er også vigtigt for os i fremtiden siger Jesper Friis, Adm. direktør i Hudevad.

Vil du vide mere om Hudevad? - så kan du læse mere om virksomheden på deres hjemmeside her: https://hudevad.com/dk